Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2012

Modern Art!

Απόλυτο σκοτάδι και για να μη μαρκυγορώ εμφανίστκαν κάποιοι άνθρωποι δημιούργησαν,δημιούργησαν και ξανά δημιούργησαν και δεν άφησαν τίποτα για τους υπόλοιπους..είχαν φτιάξει τα πάντα,δημιούργησαν και ανέλυσαν όλες τις επιστήμες,έφτιαξαν τα πιο μεγαλοπρεπή αγάλματα,ζωγράφισαν τους πιο αληθοφανείς πίνακες,έγραψαν τα πιο περίτεχνα ποιήματα και μυθιστορήματα....τα έκαναν όλα.
Όπως είναι εύλογο μερικοί τομείς,μερικές επιστήμες εξαρτούν την ανάπτυξή τους όχι μόνο στην εφυία αλλά και σε ένα γενικότερο πλαίσιο ανακάλυψης νέων υλικών ή δημιουργίας νέων μηχανισμών π.χ στην αρχαία Αίγυπτο δημιουργήθηκαν οι πυραμίδες του Χέοπα σήμερα δημιουργούνται παρόμοιου μεγέθους,και πολλές φορές μεγαλύτερου,εξαιτίας της δημιουργίας μηχανημάτων μαζικής παραγωγής που διευκολύνουν τέτοιες κατασκευές ή εξαιτίας της δημιουργίας μικροσκοπίων η επιστήμη της βιολογίας συνέχισε την εξέληψή της.Σε τομείς όμως που η τεχνολογία δεν παίζει σπουδαίο ρόλο η υπερανάλυση που πραγματοποιήθηκε από τα παραπάνω άτομα προκάλεσε πολλά δεινά.......
Ζωγραφική,γλυπτική,λογοτεχνία όλες ήταν πλήρεις,όλα είχαν υποθεί και το πέρασμα των χρόνων εκμηδένησε οποιοδήποτε περιθώριο παραλλαγής,οποιαδήποτε "άλλη άποψη" ή "άλλη οπτική" με αποτέλεσμα τα άτομα που ακολουθούσαν αυτούς τους κλάδους να βρεθούν σε ένα αδιέξοδο.Οι συνέπιες όμως αυτού του αδιεξόδου δεν είναι τόσο προφανείς λόγω της ιδιομοργίας των παραπάνω κλάδων.
Οι επιστήμες αυτές,ορθώτερα τέχνες,απαρτίζονται από άτομα ιδιαίτερης ψυχοσύνθεσης,ο καλλιτέχνης είναι ένα άτομο πνευματικό,έχει μία πολύ ιδιαίτερη ιδιοσυγκρασία η οποία μπορεί να απασχολήσει πολλές σελίδες για να αναλυθεί.
Ο καλλιτέχνης λοιπόν δημιουργεί όταν έχει έμπνευση,η οποία εξωτερικεύει συναισθήματά του,ανάγκες του και όπως είναι φυσιολογικό το δημιούργημα που θα προκύψει επιθυμεί να αποτελεί κάτι ιδιαίτερο,όπως είναι και το συναίσθημά του.Όταν όμως το αποτέλεσμα της ανάγκης αυτής για εξωτερίκευση συναντά τον τοίχο του κοινότοπου ο καλλιτέχνης νιώθει ένα χτύπημα,σκεφτείτε να κάνετε ένα δώρο και ο δέκτης του να σας πει ότι έχει άλλα 10 τέτοια!πως θα νιώθατε;Αυτό που θα αισθανόσασταν,ο καλλιτέχνης το αισθάνεται επί 1000 γιατί η ανάγκη που τον ώθησε στο να δημιουργήσει είναι τεράστια και ουσιαστική και μην ξεχνάμε ότι αποτελεί και επάγγελμά του και κατ'επέκταση αν δεν αποτελεί κάτι ιδιαίτερο δεν θα πουλήσει και δεν θα μπορέσει να ζήσει.
Όταν την παράνω αλήθεια,του τοίχους του κοινότοπου δηλαδή,αντίκρυσε το μεγαλύτερο τμήμα,αν όχι όλο,των καλλιτεχνών προσπάθησε να βρει διεξόδους και από την στιγμή που η διέξοδος δεν βρέθηκε άρχισε η παρακμή......
Αφού δεν μπορούσαν να δημιουργήσουν καταπληκτικά και ευρηματικά πορτρέτα π.χ επινόησαν την "μοντέρνα τέχνη"!δηλαδή διάφορες γραμμές σε ένα πίνακα οι οποίες συμβολίζουν το ένα και το άλλο,θεώρησαν ως τέχνη την επεξεργασία φωτογραφιών κ.α.
Οι παραπάνω επινοήσεις και θεωρήσεις όμως από μόνες τους δεν αποτελούν μεγάλο κακό,ίσως και ελάχιστο,αυτό που συνεπάγεται αυτών αποτελεί κίνδυνο!
Η νέα θεώρηση πραγμάτων για να αποτελέσει πλέον δεδομένο,προυποθέτει την κατάρριψη της παλαιάς.Παράλληλα όμως εξαιτίας του ψυχολογικού τους αδιεξόδου οι καλλιτέχνες στρέφονται και εναντίον όσων περιτριγυρίζουν την "παλιά" και κορεσμένη τέχνη,εναντίον δηλαδή των αντίστοιχων αρχών και αξιών.Αυτό συμβαίνει πολύ απλά επειδή η τέχνη αυτή ταυτίζεται και βασίζεται με κάποιες αρχές ή τις ακολουθεί,για παράδειγμα(και με απλά λόγια)τα μεγαλοπρεπή κτίρια στην αρχαία Ρώμη αντικατόπτριζαν μία γενικότερη θεώρηση ως προς τον πιο έντονο τρόπο ζωής ή αντίθετα τα λιτά αρχαιοελληνικά κτίρια εμπνέονταν από το "μέτρον άριστον".
Αποτέλεσμα όλων αυτών;;
Ό.τι παλιό="ντεμοντε"=λάθος.Ό,τι νέο="μοντερνο"=σωστό.
Έτσι όχι απλά απορρίπτουμε τα σωστά αλλά απομακρυνόμαστε όλο και περισσότερο από το ορθό,από τον σκοπό που υπηρετεί η τέχνη,από την ουσιαστική διαννόηση περί της φύσης των πραγμάτων αλλά και από την ψυχική ηρεμία,την αγαλίαση που μας δημιουργεί η θέαση ενός έργου τέχνης.
Στην αρχαία Ελλάδα η λέξη "άγαλμα" προέρχεται από το ρήμα "αγάλομαι" ακριβώς για το συναίσθημα που σου προκαλεί,όπως αναφέρθηκε παραπάνω.
Στην αρχαία Ρώμη το άγαλμα λεγόταν "statua" από το αρχαιοελληνικό ρήμα "ίστημι" που σημαίνει στέκομαι λέξη που δίνει μία τόσο ρηχή ερμηνεία στην ουσία,στον σκοπό του αγάλματος.Σήμερα έχουμε περάσει,έχουμε αφήσει χιλιόμετρα πίσω ακόμα και αυτή τη ρηχή ερμηνεία και έχουμε φτάσει στον απόλυτο βανδαλισμό της Τέχνης,θα έλεγα στον εκφυλισμό της.

Χαρακτηριστηκά παραδείγματα αυτής της παρακμής είναι παραστάσεις ή ταινίες που στην σκιά της "μοντερνας" τέχνης βλασφημούν πνευματικούς ηγέτες θρησκειών,ως εξωτερικευμένες υποστάσεις των προαναφερθέντων ψυχολογικών προβλημάτων τους,και ένα από τα χαρακτηριστικότερα το έργο "τέχνης" που "κοσμεί" αυτό το άρθρο(αν δεν γνωρίζεται τι είναι η νομίζεται ότι είναι ψεύτικη η εικόνα http://en.wikipedia.org/wiki/Artist's_shit )


Αναγνώστε επίσης http://pyrra.blogspot.gr/2012/08/blog-post_6465.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου