Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

Δεν ήταν το μαχαίρι,αλλά το αίμα που σαν τρελό δραπέτευε..

-Συγγνώμη,έχεις ένα τσιγάρο;
-Ναι,κάτσε να σου δώσω...

Πριν προλάβει να βάλει το χέρι στην τσέπη,ο Α' τον μαχαιρώνει στο στήθος,του παίρνει το πορτοφόλι  και εξαφανίζεται..Περνούν κάποια λεπτά και εσύ ο τρίτος βλέπεις τον δεύτερο αιμόφυρτο να αργοπεθαίνει.Καλείς στον 100 και η αγχώδης περιμονή σε κάνει να σκέφτεσαι διάφορα,μεταξύ των οποίων και τι τον σκοτώνει.Είναι προφανές ότι η πληγή δημιουργήθηκε από μαχαιριά οπότε νομίζωντας πως βρέθηκε η απάντηση σταματάς να αναρωτιέσαι.Κι όμως δεν ήταν η μαχαιριά,αλλά το αίμα που σαν τρελό δραπέτευε..

Και εσύ μιλάς καθημερινά με τέτοιο αίμα!Έχεις σαν φίλους τέτοιο αίμα ή μάλιστα μπορεί να είσαι και εσύ!Βοηθάς καθημερινά στην δολοφονία.
Μόνο που το αίμα στην δική σου περίπτωση δεν είναι κόκκινο της φωτιάς,αλλά θολή απόχρωση κουλτούρας.
Αιμοραγείς και εσύ τέτοιο αίμα όταν μιλάς για δημοκρατία και αρνείσαι να συζητήσεις με κάποιον που έχει αντίθετη άποψη από εσένα.
Όταν διαβάζεις Ρουσσώ και δεν έχεις ιδέα ποιος είναι ο Επίκουρος ή όταν λες ότι διαβάζεις Λιαντίνη και δεν γνωρίζεις τι σημαίνει γκέμμα.
Όταν έχεις σαν ήρωα τον Che αλλά λες ότι δεν θα πολεμούσες ποτέ για την πατρίδα σου ή όταν χαίρεσαι που είσαι φυγόστρατος αλλά αναφέρεσαι συχνά με στόμφο σε εθνικά θέματα(πολλές φορές φορώντας και βερμούδα στα χρώματα παραλλαγής..).
Όταν θεωρείς τον εαυτό σου αντικαπιταλιστή και φοράς timberland,armani κλπ.
Όταν λες συχνά την φράση "εεε καλά όλα οι Έλληνες τα έκαναν;;;" χωρίς να έχεις άλλο επιχείρημα(π.χ -Οι  Έλληνες ήταν οι πρώτοι που ασχολήθηκαν με τα μαθηματικά -Πως αφού οι Αιγύπτιοι ήταν αρχαιότεροι από τους Έλληνες!! -1ον η λέξη Αίγυπτος σημαίνει υπτίως του Αιγαίου,επομένως είναι ελληνική,και 2ον βρες μου 5 Αιγύπτιους μαθηματικούς..-Εεε καλά όλα οι Έλληνες τα έκαναν;;;)
Όταν λες ότι η λέξη και έννοια του έθνους δημιουργήθηκε κατά την γαλλική επανάσταση ενώ η λέξη έθνος όχι μόνο δημιουργήθηκε από τον Όμηρο αλλά δεν υπάρχει και σε καμία άλλη γλώσσα,άρα και στα γαλλικά(η λέξη nation/national βγαίνει από το λατινικό nascere που σημαίνει γένος).
Όταν λες ότι ο θεσμός της οικογένειας είναι συντηρητικός αλλά από την άλλη αναρωτιέσαι γιατί αυξήθηκαν τα διαζύγια!
Όταν λες ότι η θρησκεία είναι κοροιδία παρόλα αυτά επιτίθεσαι μόνο κατά του Χριστιανισμού!
Όταν εξυμνείς Σωκράτη,Πλάτωνα,Αριστοτέλη αλλά στην πραγματικότητα ξέρεις μόνο πως γράφεται το όνομά τους,καθώς ταυτόχρονα με αυτούς εξυμνείς και την Δημοκρατία!

Δεν ξέρω αν το αίμα αυτό που αιμοραγείς το επέλεξες συνειδητά ή ασυνείδητα,καλοπροαίρετα ή κακοπροαίρετα,ξέρω όμως ότι τώρα δεν πεθαίνει ένας "άγνωστος" αλλά το έθνος μας..


Αναγνώστε επίσης http://pyrra.blogspot.gr/2012/08/blog-post_6465.html 




13 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο κ αναμένω με ενδιαφέρον σχόλια κ για τα υπόλοιπα κείμενα της Πύρρας!

      Διαγραφή
  2. Δυστυχώς έχετε δίκιο.
    Παντού γύρω μας υπάρχουν άνθρωποι (και δυστυχώς νέοι) που θεωρούν "μόδα", "μαγκιά", "πρόοδο" ή "κουλτούρα" κάθε τι μη ελληνικό ή εθνικό, κάθε τι μη χριστιανικό ή παραδοσιακό...

    Γιάννης Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαστε όμως σε κομβικό σημείο και πιστεύω ότι με τις σωστές κινήσεις μπορεί να ανατραπεί η κατάσταση.

      Διαγραφή
    2. Πώς πιστεύετε ότι μπορεί να γίνει αυτό; Ποιες είναι αυτές οι "σωστές κινήσεις";

      Γιάννης Σ.

      Διαγραφή
    3. Πρόχειρα θα λέγαμε ότι οι άνθρωποι χωρίζονται σε "περίεργους" και "αδιάφορους". Οι πρώτοι πρέπει να αναζητήσουν αφενός την πηγή του κακού αφετέρου μία πρόταση,λύση. Όταν η αναζήτηση οδηγήσει σε ένα συμπέρασμα αυτό θα πρέπει να διαδοθεί.
      Η νεολαία δυστυχώς έχει πολύ χαμηλό πνευματικό επίπεδο αποτέλεσμα μίμησης όμως όχι σκέψης. Αν κάνεις κάτι επειδή έχεις κάτσει και σκεφθεί ότι αυτό είναι σωστό,δύσκολα θα αλλάξεις άποψη. Αντίθετα αν κάνεις κάτι επειδή το είδες απλώς κάπου θα αλλάξεις γνώμη αν έρθει ένας και σου εξηγήσει με ωραίο τρόπο το σωστό.
      Οι περίεργοι αυτοί θα πρέπει να γίνουν απόστολοι των δικών τους προτάσεων ή προτάσεων άλλων που θεωρούν σωστές. Πρέπει να προσπαθήσουν να πείσουν όσους περισσότερους μπορούν να γίνουν οπαδοί των ιδεών αυτών ή να αρχίσουν και οι ίδιοι την αναζήτηση.


      Διαγραφή
  3. Συμφωνώ απόλυτα, βρίσκω όμως δύο εμπόδια:
    Πρώτον τη δυσκολία στη διάδοση των προτάσεων που αναφέρετε για τεχνικούς λόγους και δεύτερον ότι οι "αδιάφοροι" είναι η πλειοψηφία στις μέρες μας. Και η ρίζα του κακού είναι - κατά τη γνώμη μου και όσον αφορά στο θέμα μας - ότι η αδιαφορία αυτή πηγάζει από την ασφάλεια συνείδησης και την "επανάπαυση" για τα δημοκρατικά ιδεώδη.
    Στη συνείδηση του καθενός έχει περάσει ότι η Δημοκρατία είναι το καλύτερο πολίτευμα που θα μπορούσε να υπάρξει και γι' αυτό κανείς δεν έχει καν το ερέθισμα να σκεφτεί ότι ίσως θα μπορούσε ο άνθρωπος να δημιουργήσει ένα νέο. Κάτι που είναι απολύτως φυσιολογικό και αποτελεί εξέλιξη του ανθρώπινου είδους.
    Κι επειδή διάβασα την πρότασή σας για τη 'Δημοκρατική αριστοκρατία', πιστεύω πως θα μπορούσε να αποτελέσει το επόμενο βήμα.

    Γιάννης Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι δύσκολο αν και στην εποχή μας με το διαδίκτυο τέτοιες ενέργειες μπορούν να πραγματοποιηθούν πιο εύκολα, μέσω μπλογκ, ομάδων στα λεγόμενα social media ή ακόμη και μέσω αποστόλης email σε γνωστούς ή αγνώστους.
      Στη ζωή η διάδοση μπορεί να γίνει μέσα από τον κύκλο του καθενός,βέβαια σε εκείνη τη περίπτωση εκτός από "περίεργος" μπορεί να γίνεις και "κουραστικός" αλλά αυτό είναι το τίμημα και θα έλεγα και η δυσκολία. Στα φοιτητικά μου χρόνια όταν οι παρέες ήταν πολυπληθείς και έβλεπα ότι υπάρχει έστω και σε μικρό βαθμό εύφορο έδαφος ξεκινούσα είτε σε όλους είτε σε μέρος της παρέας συζητήσεις τέτοιου είδους. Νόμιζα στην αρχή ότι ότι δεν θα έχει αποτέλεσμα όλο αυτό μέχρι που μία μέρα σε μία παραλία ενώ γινόμουν "κουραστικός" με την παρέα μου με άκουσε ένας κύριος που καθόταν δίπλα μας,ενθουσιάστηκε και μπήκε στη συζήτηση. Θέλω να πω ότι αυτή η συμπεριφορά φαντάζει μάταια αλλά μπορεί να φέρει αποτελέσματα από το πουθενά.
      Οι αδιάφοροι είναι πολλοί και αυτοί όμως δυστυχώς λόγω των συνθηκών αρχίζουν υποσυνειδητά τα αντιλαμβάνονται το κακό και την πηγή του,απλώς χρειάζονται κάποιον να ενεργοποιήσει το συνειδητό.
      Για την εξαληψη της αδιαφορίας και της επανάπαυσης συγγράφω ένα δοκίμιο,τμήματα του οποίου είναι άρθρα που αναγνώσατε και σχολιάσατε, στο οποίο παρουσιάζω τον τρόπο που ο παραλογισμός δημιούργησε τα παραπάνω. Όταν το δημοσιεύσω θα χαιρόμουν πολύ να έβλεπα το σχόλιο σας.
      Μέρα με την μέρα γίνονται κινήσεις για την αλλαγή και με άτομα σαν και εσάς τα αποτελέσματα θα είναι μεγαλύτερα.

      Διαγραφή
    2. Προσπάθησα να θέσω κι εγώ κάποιον προβληματισμό σε δικές μου παρέες και ομολογώ πως πράγματι έδωσε τροφή για σκέψη και συζήτηση.
      Κι ενώ σχεδόν άπαντες μοιάζουν να συνειδητοποιούν τα μειονεκτήματα του πολιτεύματος της δημοκρατίας, οι περισσότεροι κολλούν στο πώς θα γίνει η αλλαγή-μετάβαση σε ένα νέο σύστημα (όπως αυτό που παρουσιάζετε) και οδηγούνται σε μια κατάσταση μοιρολατρίας.
      Μακάρι να προωθηθεί η ιδέα σας (ή κάποια άλλη παρόμοια), κι εγώ θα είμαι θερμός υποστηρικτής της.
      Περιμένω το δοκίμιό σας.

      Γιάννης Σ.

      Διαγραφή
  4. Η αλλαγή είναι το πιο εύκολο κομμάτι.
    Το ζήτημα είναι να γίνει η πρόταση ευρέως γνωστή. Από την στιγμή που αυτό πραγματοποιηθεί μπορεί ο κόσμος να απαιτήσει ή πιέσει για αυτή την αλλαγή και ένα κόμμα να προβεί σε συνταγματική αναθεώρηση. Μπορεί να γίνει δημοψήφισμα και ο λαός να αποφασίσει απευθείας για το αν θα γίνει συνταγματική αναθεώρηση. Μπορεί να γίνει Εθνοσυνέλευση και να αποφασισθεί η αλλαγή.
    Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να γίνει η αλλαγή, δεν πρέπει να ανησυχούμε για το πως θα γίνει η αλλαγή αλλά για το ποια θα είναι η αλλαγή.
    Καλή συνέχεια στον αγώνα και ελπίζω να επαναληφθεί μία παρόμοια συζήτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιστεύω ότι η αλλαγή είναι εξίσου δύσκολη...
      Βασικές προϋποθέσεις για αλλαγή είναι αφενός η συνειδητοποίηση για την ανάγκη αυτής αφετέρου η πρόθεση για την πραγματοποίησή της.
      Κι επειδή ο λαός ως μάζα έχει αδρανοποιημένα και εφησυχασμένα ένστικτα επιβίωσης ("έλα μωρέ καλά είμαστε", "δε βαριέσαι", "σιγά μην αλλάξω τίποτα εγώ και άλλα 100 άτομα", κλπ.), εκτός αν γίνει κάτι πολύ σκληρό, δε νομίζω ότι θα μπει στον κόπο να απαιτήσει αυτή την αλλαγή.
      Και αν το κάνει δεν θα είναι καθολική η απαίτηση ώστε να δώσει στο λαό δίκιο έναντι στο status quo.
      Έχετε κάποια πρόταση για τη διάδοση και την πραγματοποίηση της αλλαγής;

      Γιάννης Σ

      Διαγραφή
  5. Στο προηγούμενο σχόλιο αναφερόμουν σε περιπτώσεις ανθρώπων που έχουν κατανοήσει την πηγή του προβλήματος και την ανάγκη για αλλαγή αλλά δεν μπορούν να βρουν το πως θα γίνει και έτσι την θεωρούν δύσκολη, περιπτώσεις που αναφέρατε ότι έχετε συναντήσει σε πολιτικές συζητήσεις σας. Φυσικά και δεν θεωρώ ότι γενικά η αλλαγή είναι εύκολη.
    Με 5000 αυτοκτονίες και την ανεργία στα ύψη δυστυχώς αυτό το πολύ σκληρό νομίζω ότι έχει ήδη έρθει. Καθολική ποτέ δεν μπορεί να γίνει αλλά αν διαδοθεί η πρόταση μπορεί να υιοθετηθεί από ενα πολύ μεγάλο μέρος της κοινωνίας ικανό για να τα φέρει εις πέρας.
    Κάποιους από τους τρόπους διάδοσης ανέφερα και παραπάνω, πχ αναδημοσίευση εν προκειμένω της Δημοκρατική Αριστοκρατίας σε αλλά ιστολόγια,social media,συνεχόμενη και επίμονη αποστολή σε γνωστούς και αγνώστους, εφημερίδες,εκπομπές κλπ. Αυτές είναι πιο απλές και ανέξοδες κινήσεις που μπορούν να γίνουν. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι που προς το παρόν δεν είναι ανακοινώσιμοι.
    Εσείς πως οδηγηθήκατε εδώ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πράγματι έχουμε φτάσει σε τραγικό σημείο αλλά λίγοι το συνειδητοποιούν... Κι αυτό γιατί οι περισσότεροι δεν αντιλαμβάνονται τον κίνδυνο αν δεν συμβεί κάτι στους ίδιους δυστυχώς.
    Εύχομαι όλα να πάνε καλά και η ιδέα σας (ή κάποια παρόμοια) να φτάσει στο ευρύ κοινό.
    Εγώ προσωπικά αναζητούσα πληροφορίες για την πολιτεία του Πλάτωνος και για το αν θα μπορούσε να εφαρμοστεί στη σημερινή εποχή ένα παρόμοιο πολίτευμα. Τελικά η αναζήτησή μου οδηγήθηκε σε ένα πολίτευμα αρίστων κι έπειτα στο ιστολόγιό σας. Και πραγματικά βρίσκω την πρότασή σας μια πολύ καλή ιδέα και ιδίως μια πολύ καλή αφετηρία για προβληματισμό, φροντίζοντας να την εισάγω σε πολιτικές συζητήσεις καθώς μου έκανε εντύπωση.

    Γιάννης Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή